Avtale om konsulentbistand
er inngått mellom
Variant AS
(heretter kalt Leverandøren)
og
Kunde
(heretter kalt Kunden)
Kundens Navn
Odd Morten Sveås
Henvendelser
Alle henvendelser vedrørende denne avtalen rettes til:Hos Kunden:
Kundens Navn Stilling 815 49 300 -
kunde@selskap.no
Hos Leverandøren:
Odd Morten Sveås Daglig leder 928 07 375 -
oms@variant.no
Alminnelige bestemmelser
Omfanget av bestemmelsen
Leverandøren skal yte faglig bistand under Kundens ledelse, heretter kalt bistanden.
Beskrivelse av bistanden
I den utstrekning Kunden ønsker det, skal Leverandøren også delta i andre aktiviteter som inngår i prosjektet.
Varighet
Oppdraget starter
Avbestilling
Bistanden kan avbestilles av Kunden med 30 (tretti) dagers skriftlig varsel. Ved avbestilling før bistanden er fullført skal Kunden betale det beløp Leverandøren har til gode for allerede utført arbeid.
Partenes representanter
Hver av partene skal ved inngåelsen av avtalen oppnevne en representant som er bemyndiget til å opptre på̊ vegne av partene i saker som angår avtalen. Bemyndiget representant for partene:
Kundens Navn Stilling 815 49 300 -
kunde@selskap.no
Odd Morten Sveås Daglig leder 928 07 375 -
oms@variant.no
Nøkkelpersonell
Leverandørens nøkkelpersonell i forbindelse med utførelsen av bistanden er gitt av tabellen under.
Ressurs | Kategori |
---|---|
|
|
Oppdragets art er av den beskaffenhet at det kan være hensiktsmessig å dra veksler på andre ressurser hos Leverandøren. Andre ressurser kan derfor bistå Kunden etter avtale med Kunden.
Skifte av nøkkelpersonell hos Leverandøren skal godkjennes av Kunden. Godkjennelse kan ikke nektes uten saklig grunn.
Vederlag og betalingsbetingelser
Timepriser
Vederlag for bistanden bregnes etter medgått tid, og med fast timepris basert på oversikten under.
Kategori | Timepris |
---|---|
Spesialist |
|
Seniorkonsulent |
|
Konsulent |
|
Juniorkonsulent |
|
Utlegg, inklusive reise- og diettkostnader, dekkes bare i den grad de er avtalt. Reise- og diettkostnader skal spesifiseres særskilt, og dekkes etter statens gjeldende satser.
Rabatterte timepriser
Ved langvarige oppdrag, dvs oppdrag som varer lengre enn 6 måneder, og hvor konsulenten er engasjert i full stilling benyttes rabatterte timepriser gitt av tabellen under.
Kategori | Timepris |
---|---|
Spesialist |
|
Seniorkonsulent |
|
Konsulent |
|
Juniorkonsulent |
|
Fakturering
Fakturering skjer etterskuddsvis pr måned. Fakturert beløp skal gjelde den tid som er medgått frem til faktureringstidspunktet, samt eventuell dekning av utgifter påløpt i samme tidsrom.
Leverandørens fakturaer skal spesifiseres og dokumenteres slik at de kan kontrolleres av kunden. Alle fakturaer for løpende timer skal være vedlagt detaljert spesifikasjon over påløpte timer. Utlegg og andre utgifter skal angis særskilt.
Betaling skal skje i henhold til faktura per
Faktura skal merkes med:
- Referansenummer:
Kundes refnr - Deres ref:
Kundens Navn - Fakturaadresse:
kunde@selskap.no
Prisendring
Prisen endres hvert årsskifte, basert på økningen i statistisk sentralbyrås konsumprisindeks (hovedindeksen), første gang med utgangspunkt i indeksen for den måned avtalen ble inngått.
Opphavs- og eiendomsrett
Eiendomsrett, opphavsrett og andre relevante materielle og immaterielle rettigheter til resultater av bistanden tilfaller kunden når betaling er skjedd, med de begrensninger som følger av ufravikelig lov.
Leverandøren beholder rettighetene til egne verktøy og metodegrunnlag. Begge parter kan også utnytte generell kunnskap (know-how) som ikke er taushetsbelagt og som de har tilegnet seg i forbindelse med bistanden.